Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Jerzmanowice
(15)
Biblioteka Sąspów
(1)
Biblioteka Racławice
(6)
Autor
Miechowska Anna
(3)
Półtorak Agata
(3)
Bojanowska-Frydrysiak Zofia
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Delahooke Mona
(1)
Evans Craig R
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Jundziłł Elżbieta (1954- )
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Lesko Anita
(1)
Maas Violet F
(1)
Mikita Anna
(1)
Moskal Maria
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niklewska Anna
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pawłowska Róża (1946- )
(1)
Pelc Maria
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomczyk Natalia
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dzieci
(9)
6-8 lat
(6)
0-5 lat
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Logopedzi
(3)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Dzieci
(4)
Język polski
(4)
Nauka czytania
(4)
Uczucia
(4)
Afazja
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie sylabowe
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Inność
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Behawioryzm
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Kangur
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Mózg
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Postawy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samoakceptacja
(1)
Smutek
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zrozumienie
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik
(2)
Autobiografia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie (dla najmłodszych)
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Paluszkowa tabliczka mnożenia / Rościsław Andrzejczak. - Gdańsk : Harmonia, 2015. - 103, [1] strony : ilustracje ; 30 cm.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn. Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 PL [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół komputera / Zofia Bojanowska-Frydrysiak ; il. Agata Półtorak. - Gdańsk : Harmonia, 2008. - [22] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Współcześni Poeci Piszą dla Dzieci)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Pn [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie dziecka / Krzysztof Zajdel. - Gdańsk : Harmonia, 2010. - 167 stron ; 21 cm.
(Księga Pytań i Odpowiedzi)
Dod. na okł.: jakie przedszkole i szkołę wybrać? ; dlaczego dziecko jest agresywne? ; jak rozmawiać z dzieckiem? ; czy wychowywać ma szkoła czy rodzice?
Książka podarowana przez Ks. dr Michała Bordę.
Książka stanowi ciekawą próbę pokazania podstawowych mechanizmów rządzących procesem wychowania w rodzinie i poznania sensu budzących rodzicielskie wątpliwości i obawy sytuacji wychowawczych. Jest także zestawem podstawowych sugestii i rad skierowanych do rodziców, podsuwających pomysły rozwiązania danego problemu czy ułatwiających im wybrnięcie z trudnego wychowawczego kontaktu z własnym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Książka ta powstala w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej w rozwoju dziecka. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles. Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu. Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści: omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Pn [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanki : materiały do nauki czytania metodą sylabową / [opracowanie Magdalena Hinz]. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 139 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Czyt [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonej publikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Na stronach parzystych zapisano zdania, a na stronach nieparzystych – krótkie teksty, w których starano się wykorzystać jak najwięcej wyrazów zawierających wprowadzaną literę. Dzięki temu dziecko może poznawać dany znak w praktyce. W drugiej części książki znajdują się krótkie opowiadania zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. W tych tekstach nie ma już dwukolorowego podziału na sylaby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Sąspów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-3 PL [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Książka z ćwiczeniami, przeznaczona wyłącznie do kserowania na użytek własny i wypełniania.
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Czyt [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 87, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek, strach, a także część poradnikową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 PL [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znów mówię : pokonać afazję : zestaw ćwiczeń / Anna Miechowska. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, opyright 2021. - 115, [1] strona ; 30 cm.
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Różne sposoby na wredne choroby / Anna Mikita ; ilustracje Agata Półtorak. - Wydanie 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 39, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 W [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wśród lektur na temat autyzmu szczególne miejsce zajmują książki napisane przez rodziców. Na polskim rynku wydawniczym wciąż jest to bardzo rzadki rodzaj publikacji, a ma on ogromną wartość. Z tym większym zadowoleniem należy więc przyjąć książkę Anny Niklewskiej: poruszającą, szczerą, piękną opowieść matki o życiu i rozwoju Oli, dorosłej już dzisiaj kobiety z autyzmem. Jest to historia poszukiwania drogi do własnego dziecka, coraz lepszego rozumienia jego potrzeb oraz budowania silnej, opartej na zaufaniu i bliskości więzi” (fragment recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Emocjonalki to zbiór bajek psychoterapeutycznych, których bohaterem jest kangur Mat. Chodzi on do szkoły, ma rodzinę, przyjaciół i przeżywa problemy takie jak większość dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Proponowana publikacja zachęca do lektury ciekawych i pełnych przygód historyjek. Dzięki dołączonym do bajek pytaniom dla dziecka i radom dla rodziców stanowi pomoc psychologiczną. Książka zawiera podpowiedzi, jak rozmawiać z najmłodszymi i jak wspierać ich w rozwiązywaniu dziecięcych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-3 PL [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanki rozwijanki : ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem / Monika Strehlau-Kamińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, copyright 2022. - 41, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
Czytanki-rozwijanki to publikacja przygotowana dla dzieci uczących się czytać. Uczniów ze specjalymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Czyt [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej