Teoria poliwagalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Jerzmanowice
(1)
Autor
Delahooke Mona
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Kobieta
(1118)
Miłość
(899)
Przyjaźń
(866)
Powieść angielska
(836)
Rodzina
(822)
Teoria poliwagalna
(-)
Tajemnica
(798)
Powieść amerykańska
(742)
Opowiadanie polskie
(683)
Śledztwo i dochodzenie
(619)
Dzieci
(612)
Relacje międzyludzkie
(540)
Powieść młodzieżowa polska
(518)
Poezja polska
(488)
Literatura dziecięca polska
(477)
Powieść polska
(434)
Uczucia
(433)
Zwierzęta
(433)
Zabójstwo
(419)
Polska
(388)
Nastolatki
(384)
Literatura młodzieżowa polska
(361)
Literatura polska
(360)
Dziewczęta
(331)
Powieść francuska
(303)
Rodzeństwo
(301)
Magia
(300)
Życie codzienne
(298)
Dramat polski
(289)
Historia
(287)
Trudne sytuacje życiowe
(266)
Powieść niemiecka
(259)
Pamiętniki polskie
(258)
Małżeństwo
(255)
Wybory życiowe
(249)
Język polski
(237)
II wojna światowa (1939-1945)
(235)
Policjanci
(234)
Literatura
(216)
Relacja romantyczna
(215)
Humor
(214)
Mężczyzna
(213)
Powieść rosyjska
(213)
Sekrety rodzinne
(206)
Publicystyka polska
(200)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(197)
Podróże
(196)
Chłopcy
(192)
Zabawa
(187)
Osoby zaginione
(181)
Opowiadanie dziecięce polskie
(176)
Poezja dziecięca polska
(172)
Ludzie a zwierzęta
(164)
Powieść młodzieżowa angielska
(160)
Psy
(159)
Śmierć
(159)
Marzenia
(156)
Wojna 1939-1945 r.
(155)
Pisarze polscy
(152)
Wojsko
(151)
Materiały pomocnicze dla szkół
(146)
Spisek
(143)
Uprowadzenie
(142)
Dziecko
(141)
Koty
(140)
Poszukiwania zaginionych
(139)
Powieść dziecięca polska
(139)
Żydzi
(137)
Uczniowie
(134)
Nauka
(133)
Walka dobra ze złem
(132)
Szkoły
(129)
Wakacje
(125)
Zemsta
(125)
Wychowanie w rodzinie
(122)
Kultura
(120)
Matki i córki
(119)
Młodzież
(118)
Postawy
(117)
Wojna
(117)
Samotność
(116)
Władcy
(115)
Władza
(113)
Dziadkowie i wnuki
(108)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(108)
Kraków (woj. małopolskie)
(107)
Polityka
(107)
Walka
(107)
Życie seksualne
(107)
Przestępczość zorganizowana
(106)
Seryjni zabójcy
(104)
Boże Narodzenie
(102)
Polacy za granicą
(102)
Przyroda
(100)
Pomaganie
(98)
Szczęście
(98)
Człowiek
(94)
Dojrzewanie
(94)
PRL
(94)
Zakochanie
(94)
Dziennikarze
(93)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles. Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu. Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej