Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Jerzmanowice
(8)
Biblioteka Racławice
(1)
Biblioteka Przeginia
(2)
Autor
Contento Carciofo
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Arcangeli Donatella
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Delahooke Mona
(1)
Gurnett Jane (1956- )
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Maas Violet F
(1)
Morton Tessa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pontis Marco
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Simone Rudy
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(9)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Lekarze
(2)
Psycholodzy
(2)
Dziecko z ADHD
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Zespół ADHD
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Behawioryzm
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauczanie
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Teoria umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: ADHD : cosa fare e non.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Donatella Arcangeli – lekarka, neuropsychiatrka dzieci i młodzieży. W pracy klinicznej oraz edukacji pracowników socjalnych, pracowników ochrony zdrowia, a także kadry pedagogicznej koncentruje się na zdrowiu psychicznym w okresie dorastania. Szczególnie interesują ją dzieci z ADHD. Od lat zajmuje się programem Teacher Training dla personelu szkolnego we włoskiej prowincji Bolzano. Zapewnia nauczycielkom i nauczycielom narzędzia do pracy i prowadzenia podopiecznych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłów. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów czytaniu umysłów. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Książka ta powstala w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej w rozwoju dziecka. [opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Racławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Przeginia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles. Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu. Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism prezentują sprawdzone przez siebie metody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscuzrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Przeginia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Nowe wydanie zaktualizowane przez autorkę.
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy. Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych. W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "100 idées pour mieux gérer les troubles de l'attention" 2010.
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści: omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Autismo - cosa fare e non.
W książce kody QR.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Marco Pontis – wykładowca pedagogiki i dydaktyki specjalnej osób z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwoju na Uniwersytecie w Bolzano. Od prawie 20 lat pracuje z osobami (i dla osób) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami złożonymi. Stale współpracuje ze stowarzyszeniami rodzin osób niepełnosprawnych, zajmuje się edukacją rodziców i opiekunów, a także superwizją terapii edukacyjnych opartych na dowodach. Odpowiada za program Centrum CTR dotyczący zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz współpracuje z CRS4 (Centrum Badań, Rozwoju i Studiów Wyższych). Jest autorem licznych artykułów naukowych, materiałów edukacyjnych, esejów i innych publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Jerzmanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej