Wiśniewski Mikołaj (1975- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Przeginia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Wiśniewski Mikołaj (1975- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(224)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(210)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(200)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Steel Danielle (1947- )
(175)
Jachowicz Stanisław
(159)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(158)
Prus Bolesław (1847-1912)
(156)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(152)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(148)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(148)
Lech Justyna
(138)
Roberts Nora (1950- )
(134)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Czechowicz Józef
(119)
Disney Walt (1901-1966)
(115)
Marlier Marcel (1930-2011)
(110)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Fabianowska Małgorzata
(99)
Shakespeare William (1564-1616)
(98)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(97)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(95)
Sandemo Margit (1924-2018)
(94)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(88)
Zimnicka Iwona (1963- )
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Głowińska Anita
(82)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(80)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(80)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(80)
Lem Stanisław (1921-2006)
(80)
Sekuła Elżbieta
(80)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(79)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(78)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Zarawska Patrycja (1970- )
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Drewnowski Jacek (1974- )
(72)
Kornhauser Julian
(72)
King Stephen (1947- )
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(69)
Mróz Remigiusz (1987- )
(68)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(67)
Rzehak Wojciech
(67)
Goscinny René (1926-1977)
(66)
Popławska Anna
(66)
Lange Antoni
(65)
Stopka Dorota
(65)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(64)
Tuwim Julian (1894-1953)
(63)
Włodarczyk Barbara
(63)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(62)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(62)
Marciniakówna Anna
(62)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(61)
Szal Marek
(61)
Fabisińska Liliana (1971- )
(60)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Twain Mark (1835-1910)
(60)
Pasewicz Edward
(59)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(59)
Sparks Nicholas (1965- )
(59)
Bunsch Karol (1898-1987)
(58)
Keff Bożena
(58)
Mazan Maciejka
(58)
Michalak Katarzyna (1969- )
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Szaleństwo
(2)
Wielorybnictwo
(2)
Wieloryby
(2)
Żeglarze
(2)
Psychologia człowieka dorosłego
(1)
Gatunek
Powieść
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Powieść opowiada o losach Izmaela, który po kilku rejsach na statkach marynarki handlowej postanawia wyruszyć na wyprawę wielorybniczą. Razem z nowo poznanym przyjacielem, dzikim Queequegiem, zaciąga się na statek Pequod, dowodzony przez ponurego i tajemniczego kapitana Ahaba, który w walce z wielorybem stracił nogę. Wkrótce okazuje się, że dla owładniętego szaleństwem dowódcy jedynym celem tej wyprawy jest zemsta na wielorybie, który go okaleczył, legendarnym białym kaszalocie, Moby Dicku. Szaleńcza pogoń za kaszalotem staje się okazją do pokazania wielorybniczego rzemiosła, a także do zgromadzenia i przedstawienia całej ówczesnej wiedzy na temat wielorybów – opisów poszczególnych gatunków, historii spotkań człowieka z Lewiatanem, ich zwyczajów i anatomii. Moby Dick to powieść łącząca w sobie różne style i konwencje, mamy w niej np. powieść przygodową, literaturę naukową, dramat, czy rozważania filozoficzne. W warstwie psychologicznej głównym tematem utworu jest walka między uczuciami a rozsądkiem i między wolą człowieka a przeznaczeniem, toczona głównie w umyśle kapitana Ahaba, ale także pozostałych członków załogi, zdających sobie sprawy z wielkiego niebezpieczeństwa, które im grozi. W książce tej została ukryta bogata symbolika dotycząca Biblii, Boga, człowieka i jego przeznaczenia.
„Poniektórzy powiadają, że wieloryb nie jest zdolen otworzyć swej paszczy, to wszelako jest bajką”. / „Podróż do Grenlandii”, A.D. 1671, Harris Collection. „Oczywiście, że [biały wieloryb] to symbol. Ale symbol czego? Myślę, że nawet Melville tego nie wiedział. I to jest najlepsze w Moby Dicku!” / D.H. Lawrence. „Wszelkie omówienie czy też wprowadzenie do tej powieści musi przypominać próbę zapakowania wieloryba do puszki po sardynkach. «Moby Dick» to […] epika najwyższych lotów, podejmująca wiele wątków mitologicznych i biblijnych. To utwór metafizyczny, prometejski, nihilistyczny, komiczny, tragiczny, mistyczno-erotyczny, nietzscheański […]” / fragmenty eseju Mikołaja Wiśniewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Przeginia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Powieść opowiada o losach Izmaela, który po kilku rejsach na statkach marynarki handlowej postanawia wyruszyć na wyprawę wielorybniczą. Razem z nowo poznanym przyjacielem, dzikim Queequegiem, zaciąga się na statek Pequod, dowodzony przez ponurego i tajemniczego kapitana Ahaba, który w walce z wielorybem stracił nogę. Wkrótce okazuje się, że dla owładniętego szaleństwem dowódcy jedynym celem tej wyprawy jest zemsta na wielorybie, który go okaleczył, legendarnym białym kaszalocie, Moby Dicku. Szaleńcza pogoń za kaszalotem staje się okazją do pokazania wielorybniczego rzemiosła, a także do zgromadzenia i przedstawienia całej ówczesnej wiedzy na temat wielorybów – opisów poszczególnych gatunków, historii spotkań człowieka z Lewiatanem, ich zwyczajów i anatomii. Moby Dick to powieść łącząca w sobie różne style i konwencje, mamy w niej np. powieść przygodową, literaturę naukową, dramat, czy rozważania filozoficzne. W warstwie psychologicznej głównym tematem utworu jest walka między uczuciami a rozsądkiem i między wolą człowieka a przeznaczeniem, toczona głównie w umyśle kapitana Ahaba, ale także pozostałych członków załogi, zdających sobie sprawy z wielkiego niebezpieczeństwa, które im grozi. W książce tej została ukryta bogata symbolika dotycząca Biblii, Boga, człowieka i jego przeznaczenia.
„Poniektórzy powiadają, że wieloryb nie jest zdolen otworzyć swej paszczy, to wszelako jest bajką”. / „Podróż do Grenlandii”, A.D. 1671, Harris Collection. „Oczywiście, że [biały wieloryb] to symbol. Ale symbol czego? Myślę, że nawet Melville tego nie wiedział. I to jest najlepsze w Moby Dicku!” / D.H. Lawrence. „Wszelkie omówienie czy też wprowadzenie do tej powieści musi przypominać próbę zapakowania wieloryba do puszki po sardynkach. «Moby Dick» to […] epika najwyższych lotów, podejmująca wiele wątków mitologicznych i biblijnych. To utwór metafizyczny, prometejski, nihilistyczny, komiczny, tragiczny, mistyczno-erotyczny, nietzscheański […]” / fragmenty eseju Mikołaja Wiśniewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Przeginia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej